Followers

Wall Post

Chapter seterusnya akan di post pada malam ini. 16 Dec.. Nantikan sambungan kisah Elisa

Sedutan Chapter 4


“Hai Elisa” suara Liam memecahkan fikiran aku.
Aku tersenyum “Hai”.
“Awal you datang”
“Memang sepatutnya I, you dan Sandra kena datang awalkan. Sape you bawa harini”
“Oh, I bawa Mr Rafi untuk tengok tengok projek ni macam mana. He looks interested to invest in this project. Where is Mr Haris? Tak nampak pun bayang dia”
“ Ada. Dia jumpa kawan kawan dia tu. I rasa majority kat sini kawan- kawan dia je”

“Sorry ya sio cheee” Suara tak puas hati Liam kedengaran. “ I yang contact mereka semua untuk datang exhibition hari ni. Erm.. You ambik catering mana kali ni?”
“ Ni Jay yang rekemen. I tak tau la pulak. I just makesure sume datang and on time, and ask them to bring extra just incase the food is not enough”
“ Good move” Liam mengangguk kepala dan melihat jamnya. “Dah sampai waktu ni.Mana orang Permata Holdings, patutnya diorang bagi briefing sikit pasal projek ni kan”
“ Itu lah… I tengah tunggu lah ni. Lambat la pulak. Hold on.. I try call”
Semasa aku sedang cuba menghubungi wakil dari Permata Holdings, Liam beransur meninggalkan aku dan menghampiri seorang tetamu yang hadir. Aku tersengih melihat gelagat Liam yang ala-ala lembut itu.
Liam..Liam..
“ Hello, Mr Arian, the briefing is about to start. Err, where are you?”
“ Ah Elisa, Im sorry to mention that I couldn’t attend the briefing, but I’ve send someone to replace me. I have stuff to settle”
“ Where is he? Takde pun”
“ I’ll contact dia and pass your number to him”
“Ok thanks!”
Apahal pula dengan Permata Holdings ni? Saat-saat akhir buat drama pula ni!
Boleh pula gantikan orang last minute macam ni?Masalahnya orang yang di tugaskan itu tahu ke pasal projek ni? Nanti tak pasal-pasal aku yang kena marah dengan En Haris.
Kusut-kusut.
Aku terus menuju kearah En Haris yang sedang rancak bergelak ketawa mendengar kata kata Liam.
“ En Haris, kita ada situation sikit. En Arian tak dapat hadir untuk briefing ni dan dah hantar seorang wakil untuk mengantikan tempatnya.Eam…but I’m not so sure, this guy is capable to conduct the briefing.“ Aku bisik ke telinga. En Haris terus menarik aku ke tepi “ Please excuse me”
Liam memberi pandangan seperti mahu menyekik aku.
Eh mamat ni macam aku pulak yang salah. Lantak lah aku ada masalah yang perlu diselesaikan dulu.
“ Eh, Elisa, macam mana ni? You tak remind dia ke?”
“ Dia yang remind I semalam. Then pagi tadi I remind dia dan text dia dah. When I call him to ask where is he, he said tak dapat datang pulak ade masalah urgent to settle.”
“ Alamak, kenapa macam ni? Kata company bagus. kenapa worker macam ni pun ade. Ape yang urgent sangatnya?”
“ I have no idea at all, but he already pass my number to his substitute.”
Telefon aku berdering.
Nombor yang tak dikenali.
“Hello” Aku tengok muka En. Haris berubah. Cemas.
Aduhai ini projek besar pertama GL. Siape yang tak susah hati. Bad impression pada tetamu yang hadir.
“Hello” suara lelaki- separuh-macho di talian. “Can I speak to Miss Elisa?”
“Speaking” aku menjawab dengan selamba.
“Hai, I’m Haris, from Permata Holdings. I yang ganti En Arian untuk briefing petang ni”
“Oh Ok. Mr Haris is it. Where are you now? The briefing is about to start in 15 minutes”
“ I’m already here looking for you”
Looking-looking..?aku tak Nampak siapa pun!
“Ok macam ni, just come to the center of the showroom im the one with the grey suit”
“Ok I dah nampak you. Be there in a sec”
Aku mematikan telefon
“So how Elisa?” . En. Haris tanya dengan muka ala-aku-akan-bertukar-jadi-Shrek.
Alahai…
“Don’t worry. He is here. I think I can give him a short brief”
“Dia ni temporary ke permanent?”
“I think it’s temporary” mata ku tertumpu pada seorang lelaki yang bertubuh tinggi memakai kemeja hitam berwangian Polo black. Ya aku pasti ia bauan Polo Black.
Aku pernah menemani Zara mencari perfume itu untuk Valentine’s day bulan lepas.
“Mr Haris from Permata Holdings?” suara ala professional aku
“Yes I’m Haris.”
“Perfect this is my boss Mr. Haris. Mr Haris meet Mr Haris from Permata Holdings.”
Aku cuba menahan rasa lucu. Ini kali pertama dalam banyak-banyak projek ada dua orang yang bernama sama. Takpelah aku boleh panggil dia Haris PH.
“Oklah En Haris”. En. Haris menghulurkan tangan bersalam dengan Haris PH dan bertukar senyuman.
“Mr Haris is the Head of Sales and Marketing di Glamorous Land “
“Yeah. I know him. He is a well know person in the industry.Selangor development field. He’s the one who came out with the great idea’s. Puncak Perdana, the commercial land.”

Puji Nampak. Ambil hati boslah tu.
Encik Haris boss tersenyum “Tapi tanpa executive macam Elisa, takkan jadi projek macam ni”
Wah puji… hari ini hari puji memuji ke?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...