Followers

Wall Post

Chapter seterusnya akan di post pada malam ini. 16 Dec.. Nantikan sambungan kisah Elisa

Chapter 5 part 2

****

“So, macam mana tadi!!??”
Suara Zara separuh menjerit, berlawan dengan bunyi muzik kuat di dalam kelab ini.
“Macam mana apa!!??”
Aku juga menjerit sama.
“Your housemate yang nak pergi SMC tu??!!”
“Ohh…dia negative H1N1!”
Zara mengangguk kepalanya. Kemudian wajah disuramkan sekelip mata.
“You kenapa??!!” Aku menarik tangan Zara perlahan ke kawasan kurang bingitnya.
“Amar…”lemah Zara mengalunkan suaranya.
“Ha..kenapa dengan Amar?”
“I rasa dia cheat on me la…”
“You rasa? You ada jumpa dia dengan perempuan lain ke?” Aku menyoal Zara bertubi-tubi. Zara hanya menggelengkan kepala.

“Zara..listen, lelaki ni semua sama. They all ni buat kita untuk suka-suka je. Bila dah boring, they all blah! Mana ada sincere lelaki sekarang ni!” Zara hanya memandang aku. “ You ingat lagi dengan my so-call-good –friend Azam! Dia tinggalkan you macam tu je kan?? Without explanation!”
“Azam tu lain Elisa…” Zara membela.
“Hey..apa yang lain?? Sama je..Macam ni..if you dah rasa tak okay dengan si Amar ni, move on lah!Jangan terhegeh-hegeh, you bukan tak cantik, you bukan tiada siapa yang nak.”

Aku cuba memberi pendapat.
“I tak tahulah your love dengan Amar..you bagitahu I you skandal je dengan dia, since dia pun tak serius dengan you..So now, what happened to you?You dah jatuh cinta ke?”
Zara mengangguk perlahan, kemudian aku mengeleng.
“Oh my..”
Aku menekup mulut.
“Listen, I bagitahu you, is the best thing for you to know him first..and choose the right guy okay??” Aku memeluk Zara.
“Thanks Elisa…”
“Excuse me..” Seorang lelaki berkemeja menyapa kami.
“Im Dany..” Dia kemudiannya menghulurkan tangan, berjabat tangan dengan aku dan Zara. Setelah itu, aku tinggalkan Zara bersama lelaki itu.
“All the best…”sempat aku bisikkan di telingannya.
Zara tersenyum lebar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...